ديجيتال

زمانی برای آن‌لاین شدن خانه‌ها

نویسنده: حسین رحمانی
این روزها شاهد هزاران دستگاه و گجت برای «هوشمند» کردن خانه‌ها هستیم،نمونه‌اش هم همین آخرین مراسمی كه اپل برگزار كرد و از هاب هوشمند خانگی خود به نام HomePod رونمایی كرد (گزارش این مراسم را می‌توانید در كانال دانستنیها بخوانید ). ولی صاحب‌خانه‌ها به قدری که انتظار می‌رود در پی خرید‌ این نوع گجت‌ها و هوشمند کردن محیط زندگیشان نیستند...
  این روزها شاهد هزاران دستگاه و گجت برای «هوشمند» کردن خانه‌ها هستیم،نمونه‌اش هم همین آخرین مراسمی كه اپل برگزار كرد و از هاب هوشمند خانگی خود به نام HomePod رونمایی كرد (گزارش این مراسم را می‌توانید در كانال دانستنیها بخوانید ). ولی صاحب‌خانه‌ها به قدری که انتظار می‌رود  در پی خرید‌ این نوع گجت‌ها و هوشمند کردن محیط زندگیشان نیستند. در فهرست اولویت‌های بیشتر کسانی که دنبال خانه می‌گردند، اتوماسیون یا خودکارسازی خانگی به چشم نمی‌خورد. تا این‌جای کار یکی از مشکلات اصلی در فراگیر نشدن خانه‌های هوشمند، خود تکنولوژی بوده است؛ کاربران عادی نمی‌دانند فناوری‌های این حوزه را دقیقا چگونه می‌شود وارد ساختار خانه‌های فعلی کرد. به بیان ساده‌تر، به نظر می‌رسد بیشتر مصرف‌کنندگان نمی‌دانند چگونه باید از این فناوری‌ها استفاده کرد. ‌ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد حدود ۷۰درصد از افراد تصمیم ندارند ظرف یک سال آینده هیچ‌گونه وسیله‌ی هوشمند خانگی بخرند. شرکت‌های بزرگ، توسعه‌دهندگان و بازاریاب‌ها کار زیادی در پیش دارند تا این بازار را به بازاری کاملا پویا و کاربردی تبدیل کنند. هرچند در این بازار‌محصول‌های موفقی مانند اسپیكر اكوی آمازون را می‌توان پیدا كرد كه باعث شده است گوگل و اپل هم نیم‌نگاهی به این بازار داشته باشند.

«بلیک کوزاک» (Blake Kozak)، تحلیلگر ارشد گروه «IHS Markit»، می‌گوید: «در صنعت خانه‌های هوشمند، گسیختگی‌های زیادی دیده می‌شود. مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند تشخیص بدهند کدام وسیله برای آن‌ها بهترین است. آن‌ها حتی از طول عمر و ماندگاری این فناوری‌ها چیزی نمی‌دانند. معلوم نیست سیستمی که امروز می‌خواهند بخرند و نصب کنند، آیا یک سال دیگر هم وجود خواهد داشت...



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code