تاریخ سه‌بعدی خون‌آشام‌ها

نویسنده: کسری کریمی‌طار
پیش از این‌که زامبی‌ها به سوگلی‌های عصر جدید دنیای سرگرمی تبدیل شوند، این خون‌آشام‌ها بودند که طرفداران پرشماری میان دوستداران ادبیات و سینمای فانتزی داشتند...
 پیش از این‌که زامبی‌ها به سوگلی‌های عصر جدید دنیای سرگرمی تبدیل شوند، این خون‌آشام‌ها بودند که طرفداران پرشماری میان دوستداران ادبیات و سینمای فانتزی داشتند. خون‌آشام‌ها پای ثابت بسیاری از آثار فانتزی مشهور بودند؛ موجوداتی خیالی که در افسانه‌ها و خرافات مردم اروپای شرقی متولد شدند. نقطه‌ی قوت هیولاهای شب این است که تقریبا از بیشتر موجودات فانتزی مشهور این روزها قدیمی‌تر هستند. در دنیای بازی، خون‌آشام‌ها -و دراکولا- با سری بازی «کسلوانیا» به گیمرها معرفی شدند و هنوز هم از این سری به عنوان مهم‌ترین بازی خون‌آشام‌محور یاد می‌شود. با این حال در سال 1996 (1375)عنوانی روانه‌ی بازار شد که می‌توان آن را مهم‌ترین حضور خون‌آشام‌ها در صنعت بازی معرفی کرد. اگر کسلوانیا دنیای بازی را هم‌رده‌ی «دراکولا» نوشته‌ی «برام استوکر» در دنیای ادبیات بدانیم، «میراث کین» (Legacy   of    kain)بیشتر به مجموعه‌های فانتزی قطوری همچون «ارباب حلقه‎ها» نوشته‌ی «تالکین» و اثر «جورج آر مارتین»، «بازی تاج و تخت»، شباهت دارد. داستان آن در چندین مقطع می‌گذرد، کاراکترهای مختلف از نژاد گوناگون دارد، یک سرزمین بزرگ دارد که همه چیز حول محور آن است و اگر بخواهیم داستانش را در قالب کتاب چاپ کنیم، به بیش از شش جلد چندصد صفحه‌ای نیاز داریم. البته سال‌هاست که از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی مجموعه‌ی «میراث کین» می‌گذرد و هنوز خبری از معرفی نسخه‌ی جدید نیست، اما با بیست‌ساله شدن این مجموعه -اگر نسخه‌ی پلی‌استیشن را در نظر بگیریم-، زمان را مغتنم شمردیم تا شما را با این اثر آشنا کنیم.

 ضدقهرمان علیه قهرمان
«میراث کین» نه تنها یکی از مشهورترین مجموعه‌های صنعت بازی است، بلکه رویکردی کاملا متفاوت نسبت به دیگر مجموعه‌ها یا به قولی فرنچایزهای مشابه دارد. میراث کین تقریبا تنها سری بازی‌ای است که داستان قهرمان و ضدقهرمانش را در قالب دو بازی متفاوت به مخاطبان ارائه می‌کند تا این‌که دو کاراکتر اصلی داستان در قسمت پنجم به نوعی با یکدیگر متحد می‌شوند...



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code